Egzamin ICAO
Dla kogo jest egzamin ICAO Aviation English?
- dla pilotów liniowych
- dla pilotów General Aviation
- dla pilotów turystycznych
- dla kontrolerów ruchu lotniczego
Jak wygląda egzamin
- Egzamin ICAO Aviation English (Language Proficiency Exam) oferowany przez naszą firmę ma na celu ocenę zdolności językowych kandydata w kontekście lotniczym.
- Istotną kwestią jest fakt, iż celem egzaminu nie jest sprawdzenie wiedzy operacyjnej kandydata. Zdając egzamin u nas, nie będziesz oceniany pod kątem znajomości zaawansowanych procedur lotniczych, czy też terminologii lotniczej.
- Nasz egzaminator przeprowadzi z Tobą 20 – 30 minutową, przyjazną rozmowę, podczas której będziesz miał możliwość (jeśli zajdzie taka potrzeba) powtórzenia pytania, zagadnienia, nagrania, bez negatywnych skutków na finalną ocenę.
- Level od 1 do 6, z czego zaliczają poziomy Level 4 – 6. Nie musisz być native speakerem, aby otrzymać poziom 6!
- Level 4, 5 lub 6? Nie ma problemu!
- Pamiętaj… Zależy nam na tym, abyś zdał egzamin z jak najlepszym wynikiem!
2+
Każdy egzamin jest oceniany
przez minimum dwóch specjalistów:
egzaminatora oraz tzw. ratera
1 - 6
Oferujemy możliwość
zdania egzaminu
do poziomu Level 6
20 min
Średni czas trwania egzaminu
to 20 minut
700+
Posiadamy duże doświadczenie
w realizacji egzaminów
Aviation English
Forma egzaminu
Egzamin składa się z następujących części:
Część 1. Interview and Introduction.
Przyjemna, luźna rozmowa egzaminatora z kandydatem, mająca na celu poznanie kandydata, jego roli w lotnictwie. Dodatkowo egzaminator zadaje 2 pytania, które mają również związek z zawodem kandydata.
Część 2. Visual Analysis.
Kandydat otrzymuje obrazek zawsze zawierający kontekst lotniczy, często sytuację awaryjną. Zadaniem kandydata jest opisanie obrazka uwzględniając jak najwięcej szczegółów związanych z kwestiami takimi jak elementy samolotu, sytuacją awaryjną.
Część 3. Simulation.
Egzaminator wciela się w rolę kontrolera ruchu lotniczego, kandydat wciela się w rolę pilota. Symulowana jest korespondencja lotnicza, na którą kandydat musi reagować.
Część 4. Listening and Understanding.
Kandydat słucha nagrania, które zawiera kontekst sytuacji awaryjnej. Zadaniem egzaminowanego jest powtórzenie najbardziej istotnych kwestii nagrania podając jak najwięcej szczegółów. Zaletą tej części egzaminu jest fakt, iż słuchanie jest przygotowane w taki sposób, aby dopasować je do zawodu kandydata, (pilot /kontroler ruchu lotniczego).
Część 5. Audio-Visual Analysis.
Kandydat ogląda krótki film. Podobnie jak w części czwartej zadaniem egzaminowanej osoby jest obejrzenie nagrania oraz powtórzenie najbardziej istotnych kwestii podając jak najwięcej szczegółów. Zaletą tej części egzaminu jest fakt, iż film jest odpowiednio wcześniej dobrany w taki sposób, aby był dopasowany do zawodu kandydata, (pilot/kontroler ruchu lotniczego).
Egzamin Language Proficiency Exam oferowany przez nas, spełnia wszelkie, restrykcyjne normy oraz standardy takich organizacji jak ICAO oraz EASA.
ICAO
- Doc 9835.
- ICAO jest organizacją, która wyznacza standardy lotniczego języka angielskiego Aviation English. Doc 9835 jest dokumentem, który stanowi największe źródło standardów, norm i zalecanych praktyk SARPs, w kontekście procesu egzaminowania personelu związanego z branżą lotniczą. Wymienione standardy dotyczą między innymi doboru, szkolenia oraz certyfikacji egzaminatorów Aviation English, projektowania odpowiednich form egzaminów, czy też dokumentacji wyników egzaminów zachowując najwyższe standardy bezpieczeństwa. Spełniamy wszystkie wymienione standardy posiadając odpowiednie certyfikaty.
- Aneks 1, 6, 10 oraz 11.
- Załącznik A do Aneksu 1 – wynik egzaminu jest realizowany na podstawie skali ICAO Language Proficiency Rating Scale Hollistic Descriptors.
- Egzamin akceptowany oraz ważny we wszystkich państwach członkowskich ICAO.
EASA
- FCL.055.
- FCL Załącznik 2 – wynik egzaminu jest realizowany na podstawie skali Language Proficiency Rating Scale tzw Hollistic Descriptors Basic Regulation, Aneks IV, 1.6 – organizacja procesu egzaminowania mająca na celu sprawdzanie wiedzy lotniczego języka angielskiego w kontekście: zrozumienia informacji pogodowych, lotniczych dokumentów, komunikacji z pozostałymi członkami personelu lotniczego.
- FCL.1030 – normy z zakresu dokumentacji z sesji egzaminacyjnych, procesu przepływu dokumentów z zachowaniem najwyższych standardów bezpieczeństwa.
- Egzamin akceptowany oraz ważny we wszystkich państwach członkowskich EASA.
BASIC & COMPLEX GRAMMAR TRAINING (Level 4 - 6)
a / an
Choose the right article
Verb forms I
Regular & irregular verbs,
Present & past participle
Conditionals
Real and unreal
a / an / the /-
Choose the right article,
know when to use definite
or indefinite articles
Verb forms II
Regular & irregular verbs
in the basic grammar
tense forms
Discourse markers
Nevertheless, furthermore,
additionally, consequently
How often?
Get into the groove of
using adverbs of frequency
Prepositions
Practice the use of the
little words like at, in
on, for, to, by...
Passive voice
Simple present, simple past,
present perfect, past perfect, future
Q & R
Practice the use of
question words and
relative pronouns
Word order (1)
Form correct sentences
using basic tenses
Phrasal verbs
Get over with, put down to, come in for
Do którego poziomu mamy Cię przygotować?